Formule 1

Fernando Alonso hekelt 'bijna beledigende' behandeling van Aston Martin

Uitgegeven door Bas Kaligis • 27 juni 2026 05:41

Tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso vindt dat Aston Martin online een behandeling krijgt die in de Formule 1 grenst aan het beledigende.

Fernando Alonso Aston Martin F1


Te midden van geruchten over een terugkeer naar Alpine benadrukte Alonso zijn vertrouwen in het project bij Aston Martin, dat moeizaam begonnen is aan de samenwerking met Honda. De problemen worden volgens hem opgelost, het is slechts een kwestie van tijd.

De Spanjaard scoorde dit seizoen het enige punt van de renstal. Teambaas Adrian Newey koos er bewust voor kleinere updates over te slaan ten gunste van een groter pakket later in het jaar, in de hoop de worstelende AMR26 om te vormen.

De geruchten koppelen Alonso aan een vierde periode bij 'Team Enstone', de ploeg waarmee hij onder de naam Renault in 2005 en 2006 zijn titels pakte. De renstal heet inmiddels Alpine en wordt geleid door zijn manager Flavio Briatore.

Op de vragen rond Alpine reageerde Alonso laconiek. "Er zijn altijd geruchten", liet hij weten. Hij wees erop dat zijn binding met Aston Martin verder reikt dan zijn loopbaan als coureur en dat de ploeg met Newey en Honda over de juiste mensen beschikt.

Alonso erkende dat de tegenvallende resultaten kritiek uitlokken, maar trok een grens bij de toon op sociale media. De duizend medewerkers van het team werken volgens hem dag in dag uit hard om de problemen op te lossen.

"We zijn een makkelijk doelwit omdat we achteraan rijden, met al die sociale media en de grappen die je over ons kunt maken. Dat grenst waarschijnlijk aan beledigend", aldus Alonso.

 

MEER NIEUWS...

Babe-box

Xtra

COLUMNS